با لیمو از تحقیر سنتی در مقالات جلوگیری کنید

کمیته استیناف لیمو ترش جهرم مرجع استانداردهای تبلیغات اخیراً با خشم شاکیان سیاهپوست مواجه شد که شکایتی نژادپرستانه علیه تبلیغات تلویزیونی GlaxoSmithkline برای محصول معروف آن Med-Lemon ارائه کردند.

اریک اسمیت، از شرکت حقوقی دوربان Garlicke & Bousfield Inc، گفت: “شاکیان به رهبری یک استاد دانشکده بازرگانی، استدلال کردند که این تبلیغات سنت آفریقایی را تضعیف و تحقیر می کند و القا می کند که درمانگران سنتی آفریقایی نسبت به بیماران خود ناصادق هستند. آنها شکایت خود را تشدید کردند.

با بیان این که این تبلیغ به تحقیر درمان سنتی، طب سفید را برتر از طب سنتی معرفی می کند، سیاه پوستان را تحقیر و تحقیر می کند و به طور کلی فرهنگ آفریقا را با بازی در مورد مسائل نژادی به سخره می گیرد.

این آگهی لیمو ترش زرد شیراز بازرگانی صحنه‌ای را به تصویر می‌کشد که یک درمانگر سنتی آفریقایی از محصول Med-Lemon سوء استفاده می‌کرد و آن را در کاسه به مشتری سرماخورده تحویل می‌داد. مشتری علائم «گاهی سرما، گاهی گرم»، «مثل آنفولانزا اما بدتر» را بیان می‌کند و پس از آن سیاه‌پوستان برای درمان در خارج از درمانگر سنتی صف می‌کشند.

اسمیت لیمو ترش چهار فصل ادامه داد: «در وهله اول کمیته استانداردهای تبلیغاتی به نفع GlaxoSmithkline رای داد و استاد ناراضی سپس به بالاترین ارگان ASA علیه این حکم اعتراض کرد زیرا متقاعد نشده بود که این آگهی تبلیغاتی توهین آمیز نیست.

«این موضوع، همانطور که می‌توان تصور کرد، لزوماً باید به مجموعه‌ای از مشکلات حقوقی می‌پردازد که طیفی از اصول قانون اساسی، تنظیم مسائل نژادی، مسائل قراردادی بین درمانگران و بیماران و همه این‌ها در چارچوب مقررات مربوطه قانون اساسی را شامل می‌شود. تمرین تبلیغاتی (“کد”).”

“کمیته استیناف، با احترام، رویکرد خود را به درستی در زمینه مفاد آزادی بیان قانون اساسی تدوین کرد. ASA، به عنوان یک نهاد خودتنظیمی، یک بار دیگر مجبور شد طناب ظریف را برای ایجاد تعادل در مناقشه طی کند.

بین حقوق اساسی و محدودیت های معقول برای اعمال چنین حقوقی در چارچوب یک جامعه دموکراتیک مبتنی بر کرامت انسانی، برابری و آزادی.

جوهر چنین قضاوت ارزشی یک قضاوت عینی است، ASA حکم کرد، و اتهامات مربوط به تبلیغات توهین آمیز نمی تواند باشد. بر اساس دیدگاه های ذهنی افراد یا بخش های خاصی از جامعه آفریقای جنوبی ارزیابی شود.

اساس رویکرد عینی، بیننده منطقی فرضی است و در تحقیق جایی برای تمایل شخصی وجود ندارد.»

با توجه به این پیشینه، و با در نظر گرفتن مفاد قانون ترویج برابری و جلوگیری از تبعیض ناعادلانه، ASA دریافت که این آگهی تجاری تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان نمی‌کند و هیچ گونه پیشنهادی مبنی بر برتری نژادی یا حقارت یا تحریک وجود ندارد. برای درگیری.

بنابراین لیموترش سبز هیچ چیزی در آگهی تجاری که به سخنان نفرت انگیز تبدیل شود، وجود نداشت.”

 

  • منابع:
    1. A pinch of salt takes away the sour of the Med-Lemon ad
  • تبلیغات: 
  1. عملیات حرارتی ملایم بی خطر است ممکن است
  2. علاوه بر این، حاوی هیچ گونه گلوتن نیست
  3. از یک تیر پشمی پهن به ماشین بافندگی وارد می‌شود
  4. فواید انواع چای بر چگونگی عملکرد بدن در طول روز!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.